Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

2019. január 25., péntek

Ariam P.: Salamon király kulcsai, avagy a reneszánsz mágia ceremóniája


 
„A bölcs elméjű beveszi a parancsolatokat; a bolond ajkú pedig elveszti magát.” (Salamon király)

Kezemben tartok éppen egy mágia tankönyvet, vagy ismertebb nevén Grimoárt, nem titkolt bánatomra azonban csak egy másolatot, de még így is eléggé nyugtalanító a fogása. Az első lapján nagy, gótikus írással olvasom, hogy a másolat eredetijét, egy ősi, kézzel írott példányt, a londoni British Múzeum levéltára rejti. Persze, számos nyelven, számos országban megtalálható e varázskönyv fordítása, mely az arab mágia és a héber kabbalisztika együttes útmutatója a gyakorlati mágia alkalmazásához. Oly annyira ártalmasnak találtatott, hogy az inkvizíció, mint különösen veszélyes művet, tiltott könyvnek nyilvánítatta 1559-ben. Én azonban per pillanat nem akarok mágikus tárgyakat készíteni, sem különböző ceremóniákat megismerni, engem egy Volac nevű démon érdekel, róla szeretnék többet megtudni. Ez az entitás vezetett el Salamon király mágikus kulcsocskáihoz. 
A reneszánsz Itáliában, a kísértetek és démonok fénykorában ez a könyv igen nagy népszerűségnek örvendett, jelenlegi formája, vagy végső átdolgozása a mai formára azonban korábbra, a XIV.-XV. századra tehető. Viszont tudni volna jó, hogy Salamon királytól hogyan utazott és maradhatott fent, mintegy másfél ezer éven keresztül a történelem homályos és zavaros évszázadaiban, üldöztetések és betiltások közepette. Ezt a kérdést, tudom nem én tettem fel elsőként, hiszen számos népszerű könyv és mozi szól Salamon királyról, és kincseiről. Én azonban Volac –ot keresem, a romantikus kalandok felgöngyölítését meghagyom a bestseller íróknak.

A gonosz lelkek könyve

Nos, miután megtekintettem a zodiákus jeleket, szám szerint száznyolcvankettő kicsit, és két nagyot, kiegészítve a héber kódfejtő táblázattal, első sorban is, mivel ceremóniakönyvről van szó, elolvastam néhány könyörgést és varázsigét, melyekből többek közt megtudtam, hogy ezt a fajta mágiát célszerű csoportosan gyakorolni, és a végére kirajzolódott előttem valamiféle hierarchia, amiből következtetni tudtam a reneszánsz mágia tanoncok csoportjainak felépítésére. Semmilyen gonosz, vagy ártó gondolatokat nem találtam ezekben az énekekben, csupán néhány szimpla könyörgéssel lettem gazdagabb, melyek lelkekhez és szellemekhez, különböző kis és nagyhatalmú istenekhez intézhetők, akik a Földet és a Földön túli Földet, a Másvilágot népesítik be. A varázsigék és könyörgések neveket adnak a „meghívottaknak”, és mindenkit név szerint, egyesével szólítanak a tanítványok. A jeles természetfelettiek erényei és képességei megismerése után, nemes egyszerűséggel a csoport felszólítja őket, immáron többes számban, hogy jöjjenek és segítsenek, működjenek együtt a Társaság földi céljainak elérésében. A záró sor pedig biztosítja a legnagyobbat, és legerősebbet, a Mindenség urát arról, hogy tanítványai készen állnak teljesíteni az óhaját, bármi legyen is az. (Úgy szavakkal, mint tettekkel…)
Ezek után, valamint egy hosszas bevezető rész után következik a pokol hetvenkét démonának neve, tisztsége, és képességeiknek bemutatása. Azt hiszem, hogy a könyv, ami egyébként részekre van osztva, és ez a rész a Gonosz lelkek könyve alcímet viseli, végre elárulja nekem, hogy mit kell tudnom Volacról. Az első helyen egyébként Bael van, az Első, vagy Eredendő szellem, a Kelet királya, és így tovább.

Bael nevén kívül még ismerős lehet Amon, Astaroth, Balam, vagy Belial. A többi szellem neve az én fülemnek nem volt ismerős ez idáig. Ellenben a hatvankettedik helyen megtaláltam, akit kerestem.

Volac, a hatvankettedik szellem

Mint minden derék démonnak, ennek is több neve ismert, úgy mint, Valak, Valu, Ualac, stb. Ismeretes még úgy is, hogy ő a Hatalmas, a Nagyszerű, betöltött tisztsége alapján ő a démonok miniszterelnöke. Megjelenése, mint a leggyönyörűbb gyermeké, angyal szárnyakon repül, paripája nem más, mint egy kétfejű sárkány. Az ő hivatala, hogy megadja az igazi válaszokat a rejtett kincset keresőknek, és mindig tudja, hogy hol lakoznak a világ kígyói (szimbolikus értelmezés). Ő az, ki könnyedén és erőszak nélkül teszi az ördögűzőt a saját szolgálójává. Harmincnyolc szellem légió parancsnoka, ennél fogva a pecsétek őrzője.
Mindössze ennyi, amit megtudtam a gyermekdémonról ebből a könyvből. Az értelmezéshez tudni kell, hogy a salamoni időkben, ahogy az antik isteneknek és angyaloknak külön hivataluk volt, ebben a könyvben megtalálható minden angyal és isten démon párja, annak hivatalával együtt. Tulajdonképpen a könyv maga egy rendszerező szótár, ami segít eligazodni a korabeli hiedelmek világában. Ez a könyv tehát, - mint, annyi más könyv – önmagában még nem gonosz, számomra sokkal inkább ismeretterjesztő jellegű. Ám Volac személyével kapcsolatban nincs semmi több, minden más leírás, vagy történet tehát írói fantáziák szüleménye, és ráaggatott értelmezés. Nem hibáztatható tehát egyetlen írás sem, amiért nem árul el többet a pecsétőrzőről, mert egyszerűen ennyi ismeret szedhető össze hitelt érdemlően. 
Itt most véget is kellene vetnem az írásomnak, felismerve a zsákutcát, ahová több hetes munkával juttattam magam. Nem lehet minden expedíció sikeres, és nem minden tapasztalat gazdagítja a felismerések tárházát. Azonban sosem késő egy történetbe csavart vinni, így most beszámolok néhány, reneszánsz mágia kellékről, és jobb híján elmondom Nektek, hogy hogyan kell szakszerűen elkészíteni a boszorkánykört, vagy tündérkört. (földrajzilag eltérő lehet a megfogalmazás.)

A Mágikus Kör

Mely megvédi a varázslatok végrehajtóját, (itt Salamont) a megidézett gonosz lelkek haragjától. A mágikus körnek pontosan 9 láb az átmérője, a körben az isteni nevek feltüntetésével. Az első Enyeh, az utolsó Lavanah. A kör és a feliratok színei pontosan meg vannak határozva, a kör közepére a Mester neve kerül vörös színnel., a körön belül egy második, kígyót formáló belső kör kerül szerpentin szerűen, egészen a kör közepéig. A kígyó testében, héber betűkkel a megidézettek nevei szerepelnek fekete betűkkel. A körön kvűl megjelölésre kerül továbbá a négy égtáj. A Mester elé rajzolt kis hexagramma jelöli az Alfát, a mögé, a déli pólusra kerülő hexagramma jelöli az Omegát. A Mester jobb-, és baloldalán két további hexagramma van, mágikus kezdőbetákkel ellátva, a négy csillag belsejében T betűt formázó, fényes sárga írásjel kerül.

A Mágikus háromszög

Mely a körön kívül kerül „felrajzolásra”, és ennek segítségével ad parancsot a Mester a megidézetteknek. Pontosan két láb távolságra van a körtől, és 3 láb magas. Köré szintén mágikus nevek kerülnek felírásra, a belső szögek nevei: MI, CHA, EL. Az angyal biztosítja tehát, hogy a megidézettek ne tudjanak kikerülni a háromszögből. Michael neve feketével íródik fehér háttérre, a többi név vörös, illetve a háromszög középpontjában lévő mágikus jelek sötét zöldek.

Salamon király gyűrűje

Az ereklye keresők kedvéért elárulom, hogy ez a mágikus gyűrű sokkal inkább egy korong, Salamoné szin aranyból készült, de a használati utasítás szerint elkészíthető ezüstből is. A szertartás vezető az arca elé tartja, hogy megvédje őt a kénes gőzöktől, és a gonosz lelkek tüzes leheletétől a megidézés során. Ne keressünk tehát pecsétgyűrűt, vagy más effélét.

Salamon király titkos pecsétje

Mellyel megvakítja és leláncolja a megidézett szellemeket, és fogva tartja őket, egy az erre a célra készített sárgaréz edényben. A pecsétet csak egy kívül- belül tiszta személy készítheti, ki egy teljes hónapon át kerülte az asszonyok társaságát, és ezáltal megtisztult, és imái meghallgatásra kerülnek Isten által. (A megtisztulási procedúra része lehet minden bizonnyal a bűnbánat és böjt is) A pecsétnek a Mars, vagy a Szaturnusz napján kell készülnie, (kedden, vagy szombaton), pontban éjfélkor, és szűz pergamenre, fekete kakas vérével kell íródnia, méghozzá olyan kakaséval, aki nem látott tyúkot soha. A ceremóniát telő Hold fényénél kell elvégezni, és a legcélravezetőbb a Zodiákus szűz jegyében munkálkodnunk. Az elkészült pecsétet só, Nap szárította mazsola, cédrus és gyógynövények elegyével kell átitatni. Láthatjuk, hogy nem egyszerű egy ilyen pecsét elkészítése, és ha ez még nem volna elég, a ceremóniák során használt edényeket, tálkákat és egyéb segédeszközöket is ugyanezzel a módszerrel kell megpecsételni. Az kit egy ilyen módon elkészített eszközökkel áldanak meg, imádott lesz mindenki által, karcolás nélkül megúszik bármilyen csatát, sem tűz, sem víz nem árthat neki többé. A pecsétekhez felhasznált jelek jegyzéke szintén megtalálható a könyvben. Nagyjából mindenfajta problémára lehet különféle pecséteket készíteni, és azokat a megfelelő ceremóniákkal működésbe léptetni. 
Láthatjuk tehát, hogy eléggé fárasztó és körültekintést igénylő feladat ezeknek az eszközöknek az elkészítése, melyekből még számos, elengedhetetlen használati tárgynak a részletes leírását és használati útmutatóját tartalmazza a bölcs király könyve.


„Aki áthaladt az alvilágon, az megszabadult a pokoltól” (Szepes Mária)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése