Ariam P.: Salamon király kulcsai, avagy a reneszánsz mágia ceremóniája
„A bölcs elméjű beveszi a
parancsolatokat; a bolond ajkú pedig elveszti magát.” (Salamon király)
Kezemben tartok éppen egy
mágia tankönyvet, vagy ismertebb nevén Grimoárt, nem titkolt bánatomra azonban
csak egy másolatot, de még így is eléggé nyugtalanító a fogása. Az első lapján
nagy, gótikus írással olvasom, hogy a másolat eredetijét, egy ősi, kézzel írott
példányt, a londoni British Múzeum levéltára rejti. Persze, számos nyelven,
számos országban megtalálható e varázskönyv fordítása, mely az arab mágia és a
héber kabbalisztika együttes útmutatója a gyakorlati mágia alkalmazásához. Oly
annyira ártalmasnak találtatott, hogy az inkvizíció, mint különösen veszélyes
művet, tiltott könyvnek nyilvánítatta 1559-ben. Én azonban per pillanat nem
akarok mágikus tárgyakat készíteni, sem különböző ceremóniákat megismerni, engem
egy Volac nevű démon érdekel, róla szeretnék többet megtudni. Ez az entitás
vezetett el Salamon király mágikus kulcsocskáihoz.
A
reneszánsz Itáliában, a kísértetek és démonok fénykorában ez a könyv igen nagy
népszerűségnek örvendett, jelenlegi formája, vagy végső átdolgozása a mai
formára azonban korábbra, a XIV.-XV. századra tehető. Viszont tudni volna jó,
hogy Salamon királytól hogyan utazott és maradhatott fent, mintegy másfél ezer
éven keresztül a történelem homályos és zavaros évszázadaiban, üldöztetések és
betiltások közepette. Ezt a kérdést, tudom nem én tettem fel elsőként, hiszen
számos népszerű könyv és mozi szól Salamon királyról, és kincseiről. Én azonban
Volac –ot keresem, a romantikus kalandok felgöngyölítését meghagyom a
bestseller íróknak.
A gonosz lelkek könyve
Nos, miután megtekintettem
a zodiákus jeleket, szám szerint száznyolcvankettő kicsit, és két nagyot,
kiegészítve a héber kódfejtő táblázattal, első sorban is, mivel
ceremóniakönyvről van szó, elolvastam néhány könyörgést és varázsigét,
melyekből többek közt megtudtam, hogy ezt a fajta mágiát célszerű csoportosan
gyakorolni, és a végére kirajzolódott előttem valamiféle hierarchia, amiből
következtetni tudtam a reneszánsz mágia tanoncok csoportjainak felépítésére.
Semmilyen gonosz, vagy ártó gondolatokat nem találtam ezekben az énekekben,
csupán néhány szimpla könyörgéssel lettem gazdagabb, melyek lelkekhez és
szellemekhez, különböző kis és nagyhatalmú istenekhez intézhetők, akik a Földet
és a Földön túli Földet, a Másvilágot népesítik be. A varázsigék és könyörgések
neveket adnak a „meghívottaknak”, és mindenkit név szerint, egyesével
szólítanak a tanítványok. A jeles természetfelettiek erényei és képességei
megismerése után, nemes egyszerűséggel a csoport felszólítja őket, immáron többes
számban, hogy jöjjenek és segítsenek, működjenek együtt a Társaság földi
céljainak elérésében. A záró sor pedig biztosítja a legnagyobbat, és
legerősebbet, a Mindenség urát arról, hogy tanítványai készen állnak
teljesíteni az óhaját, bármi legyen is az. (Úgy szavakkal, mint tettekkel…)
Ezek után, valamint egy hosszas bevezető rész után következik a pokol hetvenkét
démonának neve, tisztsége, és képességeiknek bemutatása. Azt hiszem, hogy a
könyv, ami egyébként részekre van osztva, és ez a rész a Gonosz lelkek könyve
alcímet viseli, végre elárulja nekem, hogy mit kell tudnom Volacról. Az első
helyen egyébként Bael van, az Első, vagy Eredendő szellem, a Kelet királya, és így
tovább.
Bael
nevén kívül még ismerős lehet Amon, Astaroth, Balam, vagy Belial. A többi
szellem neve az én fülemnek nem volt ismerős ez idáig. Ellenben a
hatvankettedik helyen megtaláltam, akit kerestem.
Volac,
a hatvankettedik szellem
Mint minden derék démonnak,
ennek is több neve ismert, úgy mint, Valak, Valu, Ualac, stb. Ismeretes még úgy
is, hogy ő a Hatalmas, a Nagyszerű, betöltött tisztsége alapján ő a démonok
miniszterelnöke. Megjelenése, mint a leggyönyörűbb gyermeké, angyal szárnyakon
repül, paripája nem más, mint egy kétfejű sárkány. Az ő hivatala, hogy megadja
az igazi válaszokat a rejtett kincset keresőknek, és mindig tudja, hogy hol
lakoznak a világ kígyói (szimbolikus értelmezés). Ő az, ki könnyedén és erőszak
nélkül teszi az ördögűzőt a saját szolgálójává. Harmincnyolc szellem légió
parancsnoka, ennél fogva a pecsétek őrzője.
Mindössze
ennyi, amit megtudtam a gyermekdémonról ebből a könyvből. Az értelmezéshez
tudni kell, hogy a salamoni időkben, ahogy az antik isteneknek és angyaloknak
külön hivataluk volt, ebben a könyvben megtalálható minden angyal és isten
démon párja, annak hivatalával együtt. Tulajdonképpen a könyv maga egy
rendszerező szótár, ami segít eligazodni a korabeli hiedelmek világában. Ez a
könyv tehát, - mint, annyi más könyv – önmagában még nem gonosz, számomra
sokkal inkább ismeretterjesztő jellegű. Ám Volac személyével kapcsolatban nincs
semmi több, minden más leírás, vagy történet tehát írói fantáziák szüleménye,
és ráaggatott értelmezés. Nem hibáztatható tehát egyetlen írás sem, amiért nem
árul el többet a pecsétőrzőről, mert egyszerűen ennyi ismeret szedhető össze
hitelt érdemlően.
Itt
most véget is kellene vetnem az írásomnak, felismerve a zsákutcát, ahová több
hetes munkával juttattam magam. Nem lehet minden expedíció sikeres, és nem
minden tapasztalat gazdagítja a felismerések tárházát. Azonban sosem késő egy
történetbe csavart vinni, így most beszámolok néhány, reneszánsz mágia
kellékről, és jobb híján elmondom Nektek, hogy hogyan kell szakszerűen
elkészíteni a boszorkánykört, vagy tündérkört. (földrajzilag eltérő lehet a
megfogalmazás.)
A Mágikus Kör
Mely megvédi a varázslatok
végrehajtóját, (itt Salamont) a megidézett gonosz lelkek haragjától. A mágikus
körnek pontosan 9 láb az átmérője, a körben az isteni nevek feltüntetésével. Az
első Enyeh, az utolsó Lavanah. A kör és a feliratok színei pontosan meg vannak
határozva, a kör közepére a Mester neve kerül vörös színnel., a körön belül egy
második, kígyót formáló belső kör kerül szerpentin szerűen, egészen a kör
közepéig. A kígyó testében, héber betűkkel a megidézettek nevei szerepelnek
fekete betűkkel. A körön kvűl megjelölésre kerül továbbá a négy égtáj. A Mester
elé rajzolt kis hexagramma jelöli az Alfát, a mögé, a déli pólusra kerülő
hexagramma jelöli az Omegát. A Mester jobb-, és baloldalán két további
hexagramma van, mágikus kezdőbetákkel ellátva, a négy csillag belsejében T
betűt formázó, fényes sárga írásjel kerül.
A Mágikus háromszög
Mely a körön kívül kerül
„felrajzolásra”, és ennek segítségével ad parancsot a Mester a megidézetteknek.
Pontosan két láb távolságra van a körtől, és 3 láb magas. Köré szintén mágikus
nevek kerülnek felírásra, a belső szögek nevei: MI, CHA, EL. Az angyal biztosítja
tehát, hogy a megidézettek ne tudjanak kikerülni a háromszögből. Michael neve
feketével íródik fehér háttérre, a többi név vörös, illetve a háromszög
középpontjában lévő mágikus jelek sötét zöldek.
Salamon király gyűrűje
Az ereklye keresők kedvéért
elárulom, hogy ez a mágikus gyűrű sokkal inkább egy korong, Salamoné szin
aranyból készült, de a használati utasítás szerint elkészíthető ezüstből is. A
szertartás vezető az arca elé tartja, hogy megvédje őt a kénes gőzöktől, és a
gonosz lelkek tüzes leheletétől a megidézés során. Ne keressünk tehát
pecsétgyűrűt, vagy más effélét.
Salamon király titkos
pecsétje
Mellyel megvakítja és
leláncolja a megidézett szellemeket, és fogva tartja őket, egy az erre a célra
készített sárgaréz edényben. A pecsétet csak egy kívül- belül tiszta személy
készítheti, ki egy teljes hónapon át kerülte az asszonyok társaságát, és
ezáltal megtisztult, és imái meghallgatásra kerülnek Isten által. (A
megtisztulási procedúra része lehet minden bizonnyal a bűnbánat és böjt is) A pecsétnek
a Mars, vagy a Szaturnusz napján kell készülnie, (kedden, vagy szombaton),
pontban éjfélkor, és szűz pergamenre, fekete kakas vérével kell íródnia,
méghozzá olyan kakaséval, aki nem látott tyúkot soha. A ceremóniát telő Hold
fényénél kell elvégezni, és a legcélravezetőbb a Zodiákus szűz jegyében
munkálkodnunk. Az elkészült pecsétet só, Nap szárította mazsola, cédrus és
gyógynövények elegyével kell átitatni. Láthatjuk, hogy nem egyszerű egy ilyen
pecsét elkészítése, és ha ez még nem volna elég, a ceremóniák során használt
edényeket, tálkákat és egyéb segédeszközöket is ugyanezzel a módszerrel kell
megpecsételni. Az kit egy ilyen módon elkészített eszközökkel áldanak meg,
imádott lesz mindenki által, karcolás nélkül megúszik bármilyen csatát, sem
tűz, sem víz nem árthat neki többé. A pecsétekhez felhasznált jelek jegyzéke
szintén megtalálható a könyvben. Nagyjából mindenfajta problémára lehet
különféle pecséteket készíteni, és azokat a megfelelő ceremóniákkal működésbe
léptetni.
Láthatjuk tehát, hogy eléggé fárasztó és körültekintést igénylő feladat ezeknek
az eszközöknek az elkészítése, melyekből még számos, elengedhetetlen használati
tárgynak a részletes leírását és használati útmutatóját tartalmazza a bölcs
király könyve.
„Aki áthaladt az alvilágon,
az megszabadult a pokoltól” (Szepes Mária)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése